Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2010

Γιάννης Δημαράς: O επιτυχημένος ρεπόρτερ, ο έντιμος πολιτκός


Τo ΠΑΣΟΚ είναι «ένας μεγάλος πολιτικός και κοινωνικός χώρος, από τον οποίο δεν παίρνει «διαζύγιο» το μυαλό και η ψυχή», δηλώνει στην συνέντευξη του στην Ηλεκτρονική Αυτοδιοίκηση, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Δημαράς.
Ο μεγάλος πρωταγωνιστής των Περιφερειακών και Δημοτικών Εκλογών του Νοεμβρίου, πιστεύει ακόμη και στη νίκη, λέγοντας ότι είναι «δύσκολο μεν, αλλά όχι αδύνατο».
Παραδέχεται ότι ο πυρήνας του ψηφοδελτίου του είναι μια παλιά καλή παρέα, αναφέρεται στην ανάγκη μιας πολιτικής με ήθος και ανθρωπιά και σημειώνει: « Στόχος μας είναι να ξαναφέρουμε την ελπίδα».

Η συνέντευξη του Γιάννη Δημαρά στον Νίκο Βοσδογάνη:

Κύριε Δημαρά για μια ακόμη φορά μετά το Δήμο της Αθήνας, κάνετε την έκπληξη. Ένα πολύ σημαντικό ποσοστό των ψηφοφόρων της Αττικής δείχνει να σας εμπιστεύεται. Τι σημαίνει αυτό για εσάς;

Σημαίνει ευθύνη και μόνο ευθύνη. Είναι τιμή μου που τόσο πολλοί συμπολίτες μου με εμπιστεύονται και αυτό μου δίνει κουράγιο να συνεχίσω αυτή τη μάχη μέχρι το τέλος. Ένα τέλος που εύχομαι να είναι αίσιο ώστε να καταφέρω να τους αποδείξω πως όλα αυτά που πιστεύω, όλα αυτά που θέλω να μοιραστώ μαζί τους μπορούν να γίνουν πραγματικότητα. Δύσκολο μεν, αλλά όχι αδύνατο. Στο λεξιλόγιο μου δεν υπάρχει η λέξη αδύνατο.

Η ψήφος στον Γιάννη Δημαρά, είναι ψήφος κατά του μνημονίου; Αν ναι γιατί Γιάννη Δημαρά και όχι Αλέκο Αλαβάνο ή Αλέξη Μητρόπουλο;

Η ψήφος προς τον συνδυασμό μας είναι ψήφος ελπίδας. Ψήφος για ένα καλύτερο μέλλον, για ένα καλύτερο αύριο. Όλα αυτά δεν τα εξασφαλίζει το μνημόνιο. Είναι απάνθρωπο, είναι άδικο, είναι ισοπεδωτικό. Μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό μέτρων δεν υπάρχουν άνθρωποι, υπάρχουν μόνο αριθμοί που στοχεύουν στην ευμάρεια των λίγων, ξεχνώντας τους πολλούς. Δεν νομίζετε λοιπόν πως πρέπει αυτό να το σταματήσουμε;
Όσο για τον Αλέκο Αλαβάνο και τον Αλέξη Μητρόπουλο, θα πω ένα πράγμα. Έχουμε Δημοκρατία και όπως εγώ διεκδικώ την ψήφο των πολιτών έτσι την διεκδικεί και ο Αλέκος και ο Αλέξης. Δεν θα μπω στην παγίδα της στείρας αντιπαράθεσης και της άτοπης κριτικής. Εύχομαι καλή επιτυχία και στους δύο συνυποψήφιους μου.

Θα επιμείνω, Γιατί Δημαρά; Τι προτείνετε για την διαχείριση των απορριμμάτων, τι προτείνετε για την αναπτυξιακή προοπτική της Αττικής, τι λέτε για την προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητα ζωής;

Όχι Δημαρά, «Άρμα Πολιτών». Ο Γιάννης Δημαράς δεν είναι μόνος του. Έχει οκτώ άξιους υποψήφιους αντιπεριφερειάρχες και 151 επίσης άξιους υποψήφιους περιφερειακούς συμβούλους, προερχόμενους από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, έχοντας όμως κοινό όραμα και ελπίδα.
Το πρόγραμμά μας βασίζεται αφενός στην κοινή συνισταμένη: Όλοι μαζί. Εμείς ως περιφέρεια, οι επιστήμονες, οι περιβαλλοντολόγοι, οι πολιτικοί μηχανικοί, οι έμποροι, οι βιοτέχνες, οι επαγγελματικοί φορείς και οι σύνδεσμοι. Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Μόνοι μας ελάχιστα.

Στόχος μας είναι η πλήρης αξιοποίηση του Τέταρτου Κοινοτικού Πακέτου Στήριξης, του γνωστού ως ΕΣΠΑ. Αυτό σημαίνει πως μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες θέσεις εργασίας, με ταυτόχρονη ενίσχυση της επιχειρηματικότητας των νέων για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανεργίας.

Παράλληλα, υλοποιούμε και διευκολύνουμε έργα υποδομής στο οδικό δίκτυο, ήπιες αναπλάσεις, παιδικούς σταθμούς, υποδομές κοινωνικών υπηρεσιών, διαχείριση απορριμμάτων, δίκτυα αποχέτευσης, προστασία των δασών και του θαλάσσιου χώρου, κέντρο προστασίας των αδέσποτων ζώων και πολλά ακόμη, τα οποία ειλικρινά θα χρειάζονταν ώρες για να τα πω και να τα αναλύσω. Ως όμως παλιός δημοσιογράφος ξέρω πως αυτό είναι αδύνατον.

Ποιο είναι για εσάς το διακύβευμα αυτών των εκλογών και ειδικά στην περιφέρεια της Αττικής, τη μεγαλύτερη στην χώρα;

Ο πολίτης. Το ευ ζην. Το δικαίωμα στην ανάπτυξη και την αξιοπρέπεια. Η προσπάθεια να αποδείξουμε πως όλα σε αυτή τη χώρα δεν είναι «μαύρα». Πως όλα δεν είναι διεφθαρμένα και σαθρά. Όπως ο φοίνικας που αναγεννήθηκε από τις στάχτες του, έτσι μπορούμε να ξαναγεννηθούμε και εμείς ως πολίτες, ως άνθρωποι και ως Έλληνες. Αυτό είναι το διακύβευμα και το στοίχημά μας συνάμα. Να ξαναφέρουμε την ελπίδα.

Έχετε αντιληφθεί, τι εξουσίες, μα και τι ευθύνες έχει ο θεσμός του Περιφερειάρχη; Αισθάνεστε έτοιμος να τις αναλάβετε;

Αν δεν ήμουν έτοιμος, θα …έμενα σπίτι μου. Είμαι και είμαστε όλοι έτοιμοι στο συνδυασμό μας , μαζί με τη συμμετοχή και την ουσιαστική παρέμβαση των συμπολιτών μας , οι οποίοι αντιμετωπίζουν καθημερινά σοβαρά προβλήματα.

Πολλοί λένε πως είστε ανθρώπινος. Το να αναζητάμε την ανθρωπιά στην πολιτική, μήπως είναι κατάντια τελικά για το χώρο αυτό;

Εξαιρετική η ερώτησή σας. Για μένα κατάντια είναι να μην είσαι άνθρωπος. Να μην υπάρχει ανθρωπιά. Αυτό ακριβώς πληρώνουμε τώρα ως λαός και ως σύστημα διακυβέρνησης. Ξεχάσαμε τον άνθρωπο. Τον βάλαμε στην άκρη. Μοιάζουμε σαν λύκοι που θέλει να κατασπαράξει ο ένας τον άλλο. Ε, όχι λοιπόν! Ως εδώ. Πολιτική χωρίς ανθρωπιά και ήθος ισούται με ένα μεγάλο μηδενικό. Και εγώ στη ζωή μου δεν έμαθα να ζω στο μηδέν ή υπό του μηδενός.

Θα μου επιτρέψετε να πω ότι από την πρώτη ανακοίνωση των υποψηφίων του συνδυασμού σας, μου θυμίζετε μια παλιά καλή παρέα. Αλήθεια «οι παλιές αγάπες πάνε στον παράδεισο» ή τις τρώει η ρουτίνα της πολιτικής;

Και βέβαια είμαστε μια καλή παρέα. Είμαστε πρώτα άνθρωποι, μετά φίλοι και ίσως κάπου στο βάθος χαμένο και πολιτικοί, όχι όμως καριέρας. Υπάρχει ομορφότερο πράγμα από τους φίλους; Οσο για τον παράδεισο, το μόνο που πεθαίνει-βιολογικά-είναι το σώμα μας. Οι ψυχές μας είναι αιώνιες. Έτσι και η φιλία. Νιώθω τυχερός που έχω τέτοιους φίλους και κυρίως που έχω φίλους που μαχόμαστε πλάι-πλάι, όχι για το προσωπικό μας συμφέρον, αλλά για το καλό των πολιτών και της Αττικής.

Και μια τελευταία ερώτηση: Αισθάνεστε ΠΑΣΟΚ, είσαστε ΠΑΣΟΚ;

Με το ΠΑΣΟΚ, «ενηλικιώθηκα πολιτικά». Δεν είμαι αχάριστος. Ήταν μια σχέση αγάπης και σύγκρουσης. Είναι ένας μεγάλος πολιτικός και κοινωνικός χώρος , από τον οποίο δεν παίρνει «διαζύγιο» το μυαλό και η ψυχή. Σε μία κρίσιμη στιγμή , ένοιωσα ότι έπρεπε να υπερασπίσω τα δικαιώματα των συμπολιτών μου , εκείνων που με ψηφίζουν . Γι αυτό εκλεγόμαστε στο κοινοβούλιο, για να εκπροσωπούμε την κοινωνία . Αυτή ήταν η άποψή μου και ο καθένας αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Αν συμβιβαζόμουν με νομοσχέδια που πλήττουν άδικα τους συμπολίτες μας , δεν θα ήμουν εγώ. Εν προκειμένω , η εκλογική αναμέτρηση αφορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και το νέο σχέδιο του Καλλικράτη. Για τη δημοκρατικότερη , αρτιότερη και πληρέστερη διαχείρισή της, δημιουργήσαμε ένα πολυσυλλεκτικό σχήμα και διεκδικούμε την ψήφο των πολιτών της Αττικής , ανεξάρτητοι, χωρίς μονοκομματικές κυριαρχίες και , φυσικά, ενάντια σε συστήματα διαπλοκής.