Κυριακή, 13 Μαΐου 2012

Δημοσιογράφοι της Sueddeutsche Zeitung κατά Bild

Δημοσιογράφοι της Sueddeutsche Zeitung αρνήθηκαν χθες να παραλάβουν το δημοσιογραφικό βραβείο Henri Nannen, λόγω βράβευσης και της εφημερίδας Bild. Τα βραβεία Henri Nannen, μια από τις σημαντικότερες διακρίσεις της Γερμανίας για δημοσιογράφους, απονέμονται από το εκδοτικό συγκρότημα Gruner + Jahr και το περιοδικό Stern και συνοδεύονται από το ποσό των 35.000 ευρώ. Κάθε χρόνο βραβεύονται τα δημοσιεύματα εκείνα, τα οποία διακρίνονται για την ιδιαίτερη ανεξαρτησία, πληρότητα, αξιοπιστία και δημιουργικότητά τους. Το βραβείο οφείλει το όνομά του στον ιδρυτή του περιοδικού Sτern, Henri Nannen (1913 – 1996). Στις κατηγορίες ρεπορτάζ, έρευνα, τεκμηρίωση, δοκίμιο και φωτορεπορτάζ διαγωνίστηκαν συνολικά 872 δημοσιεύματα. Για πρώτη φορά απονεμήθηκε βραβείο και στην εφημερίδα Bild, για το δημοσίευμα "Σύγχυση για ιδιωτικό δάνειο – Παραπλάνησε ο Βουλφ τη Βουλή;", σχετικά με το σκάνδαλο του πρώην Προέδρου της γερμανικής Δημοκρατίας Κριστιάν Βουλφ. Για την κατηγορία του "καλύτερου ερευνητικού ρεπορτάζ" είχαν προκριθεί να βραβευθούν επίσης δημοσιογράφοι της Sueddeutsche Zeitung, οι οποίοι αποκάλυψαν το "σκάνδαλο της Φόρμουλα 1" με εμπλεκόμενη την τράπεζα BayernLB. Αρνήθηκαν ωστόσο να παραλάβουν το βραβείο, λόγω του ότι στην ίδια κατηγορία βραβεύτηκε και η Bild. Για τη διάκριση της λαϊκής εφημερίδας είχαν διατυπωθεί και πριν από την τελετή απονομής αντιδράσεις, όπως από την πολιτικό των Πρασίνων Αντγιε Φόλμερ, αλλά ένα από τα μέλη της κριτικής επιτροπής αντέτεινε ότι το μέσο δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο αποκλεισμού για την αξιολόγηση ενός ερευνητικού ρεπορτάζ. Έτσι, η κριτική επιτροπή αποφάσισε μετά την τρίτη ψηφοφορία να απονείμει σε δύο ΜΜΕ το βραβείο. Το βραβείο τεκμηριωμένου άρθρου απονεμήθηκε σε 12μελή δημοσιογραφική ομάδα του Spiegel, για το άρθρο "Μια ιδέα-βόμβα", με θέμα την ελληνική κρίση χρέους.