Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2010

Προς απόσυρση ο φόρος στην ΤV


Ο νόμος για την επιβολή του φόρου 20% στις τηλεοπτικές διαφημίσεις δεν εφαρμόζεται καθώς δεν έχει εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος. Προκειμένου να δοθεί ανάσα στην αγορά των ΜΜΕ, τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών σχεδιάζουν, μετά από συζητήσεις με τους φορείς (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος, Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών, Διαφημιστικές εταιρείες) τη μείωση ή και κατάργηση του ειδικού Φόρου Τηλεόρασης 20% με ρύθμιση που θα κατατεθεί τον Νοέμβριο σε νομοσχέδιο «σκούπα».

Η διάταξη η οποία ψηφίστηκε τον Μάιο δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί στην πράξη καθώς απαιτείται ερμηνευτική εγκύκλιος η οποία ποτέ δεν εστάλη. Σε αυτό συνέβαλε και ο αρνητικός αντίκτυπος που είχε η προσφυγή στην Κομισιόν της Ευρωπαϊκής Ενωσης Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών (μέλος της οποίας είναι και η EITHΣΕΕ) προκειμένου να διερευνηθεί κατά πόσο είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Επιβάρυνση της αγοράς
Η Κομισιόν έλαβε υπόψιν της ότι ο πρόσθετος φόρος θα επιβαρύνει περαιτέρω την αγορά, καθώς ο ΦΠΑ ανέρχεται σε 23% και το πρόσθετο αγγελιόσημο υπέρ των συνταξιοδοτικών ταμείων των δημοσιογράφων 21,5%, ως εκ τούτου η συνολική φορολόγηση της τηλεοπτικής διαφήμισης φτάνει το 64,5% - προτού επιβληθεί ο εταιρικός φόρος εισοδήματος.

Εν τω μεταξύ μια μικρή αχτίδα φωτός έρχεται από την Κομισιόν και την επίτροπο Ανταγωνισμού, Νέλι Κρόες, η οποία δηλώνει ενημερωμένη σε γενικές γραμμές αναφορικά με τη δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει ο Τύπος και τα ΜΜΕ στις 27 χώρες της Ε.Ε. με αφορμή ερώτηση του Ελληνα ευρωβουλευτή Γ. Παπανικολάου. Η Ολλανδή επίτροπος έγινε κοινωνός των προβλημάτων που ταλανίζουν τις ιστορικές ελληνικές εφημερίδες και του μεγέθους της κρίσης που πλήττει τον έντυπο Τύπο.

Αν και δεν δεσμεύθηκε για συγκεκριμένες δράσεις, ωστόσο υποσχέθηκε να ενισχυθεί ο Τύπος με την προϋπόθεση της διατήρησης ισορροπίας ανάμεσα στη δημιουργία νέων και βιώσιμων δομών στον κλάδο (internet, ψηφιακή Τηλεόραση) και της υφιστάμενης ποιοτικής δημοσιογραφίας, μέσα στο νέο ψηφιακό περιβάλλον.

Η συνολική φορολόγηση της τηλεοπτικής διαφήμισης φτάνει το 64,5%, προτού επιβληθεί ο εταιρικός φόρος εισοδήματος, επισημαίνουν στην προσφυγή τους στην Ε.Ε. τα κανάλια. Σημειωτέον ότι η πτώση στα σχετικά έσοδα έχει διαμορφωθεί στο 30% για το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Ημερησια