Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010

Προβλέψεις για κάμψη κατά 17% της διαφήμισης


Βελτίωση της εικόνας στο χώρο της διαφήμισης, διεθνώς, βλέπει η ZenithOptimedia. Ειδικά για τη χώρα μας, αναμένει κάμψη 17% για το τρέχον έτος και 5% για το 2011. . Oπως επισημαίνει η εταιρεία, η ανάκαμψη στο χώρο της διαφήμισης είναι εντυπωσιακή και πολύ υψηλότερη του αρχικά αναμενομένου, στις διεθνείς αγορές. Για το λόγο αυτό, εκτιμά ότι η διαφημιστική δαπάνη, το 2010, θα κλείσει με αύξηση 4,8% παγκοσμίως, αποτέλεσμα της ανάκαμψης που παρουσιάζουν όλες οι γεωγραφικές περιοχές. Η εταιρεία είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη για το 2012, έτος κατά το οποίο αναμένει αύξηση 5,4%, με προοπτική ωστόσο, έως τότε, το ποσοστό αυτό να αναθεωρηθεί προς τα επάνω, ξεπερνώντας το 6%, ειδικά αν οι διαφημιζόμενοι αποκτήσουν ξανά την εμπιστοσύνη τους στη διαφημιστική αγορά.

Εκτιμήσεις για την Ευρώπη

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι εκτιμήσεις της εταιρείας για τον ευρωπαϊκό χώρο, οι οποίες επίσης αναθεωρήθηκαν προς τα επάνω.
Συγκεκριμένα, για τη Δυτική Ευρώπη αναμένει αύξηση 3% στο τέλος του τρέχοντος έτους (από 2,2%), ενώ το ίδιο ποσοστό αναμένεται και για το επόμενο έτος.
Αντίθετα, τα πράγματα παρουσιάζονται διιστάμενα στην περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Οπως επισημαίνει η εταιρεία, οι συγκεκριμένες περιοχές υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες το 2009, παρουσιάζοντας κάμψη στη διαφημιστική δαπάνη της τάξης του 24,6% συνολικά.
Στην παρούσα φάση, η κατάσταση εμφανίζεται διιστάμενη, αφού υπάρχουν χώρες οι οποίες ανακάμπτουν ταχύτατα (όπως η Λευκορωσία, η Βοσνία Ερζεγοβίνη, η Ρωσία, η Σερβία, η Σλοβενία, η Τουρκία και η Ουκρανία), με προοπτική ανάπτυξης μεταξύ 10% και 30% και οι χώρες οι οποίες υποφέρουν ακόμα από σοβαρά οικονομικά προβλήματα, όπως η Βουλγαρία, η Εσθονία, η Ουγγαρία, η Λετονία η Ρουμανία και βέβαια η Ελλάδα.