Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Αλλαγές στη ραδιοτηλεοπτική αγορά


Σε επισημάνσεις σχετικά με τις αλλαγές που φέρνει στη ραδιοτηλεοπτική αγορά η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας για τα οπτικοακουστικά στο εθνικό δίκαιο προχώρησε το Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ).

Ειδικότερα, το ΙΟΜ τονίζει ότι με τις νέες διατάξεις δημιουργείται ρυθμιστικό πλαίσιο που διαχωρίζει τους κανόνες που αφορούν στις τηλεοπτικές μεταδόσεις από τις κατά παραγγελία υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων (on demand).

Στις κατά παραγγελία υπηρεσίες διασφαλίζεται ότι οι ανήλικοι κατά κανόνα δεν βλέπουν ή δεν ακούν υπηρεσίες που ενδέχεται να βλάψουν σοβαρά τη φυσική, πνευματική ή ηθική ανάπτυξή τους. Επίσης, και οι on demand υπηρεσίες υπάγονται στην υποχρέωση προώθησης έργων ευρωπαϊκής παραγωγής.

Εισάγονται ρυθμίσεις για την οπτικοακουστική εμπορική ανακοίνωση, ώστε να αυξηθεί η προστασία των καταναλωτών, ενώ ως προς τις τηλεοπτικές διαφημίσεις παραμένει ο ωριαίος περιορισμός των 12 λεπτών, αλλά καταργείται ο ημερήσιος.

Σε ό,τι αφορά ειδικότερα το product placement, το ΙΟΜ τονίζει ότι απαγορεύεται πλην δύο εξαιρέσεων και συγκεκριμένα σε κινηματογραφικά ή τηλεοπτικά έργα και σειρές που δημιουργήθηκαν για να διανεμηθούν από υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, καθώς και σε αθλητικά και ελαφράς ψυχαγωγίας προγράμματα με την προϋπόθεση ότι δεν απευθύνονται σε ανηλίκους. Σε περιπτώσεις όπου δεν υπάρχει πληρωμή, αλλά μόνο δωρεάν παροχή.