Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Ποιους σταρ «έκαψε» η τηλεόραση


Oι ηθοποιοί που κάνουν επιτυχία στην τηλεόραση σπανίως καταφέρνουν να επαναλάβουν την επιτυχία τους στον κινηματογράφο, σύμφωνα με μία από τις παλιότερες... κατάρες της σόουμπιζ. Υπάρχουν βέβαια και οι φωτεινές εξαιρέσεις, όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ ή ο Μπρους Γουίλις.

Η Τζένιφερ Ανιστον που έγινε διάσημη παγκοσμίως ερμηνεύοντας τη Ρέιτσελ στη σειρά «Φιλαράκια» - ρόλος για τον οποίο πληρωνόταν ένα εκατομμύριο δολάρια το επεισόδιο στους τελευταίους κύκλους και που της έφερε δύο βραβεία, ένα ΕΜΜΥ και μία Χρυσή Σφαίρα- δοκίμασε με... χάρη να πηδήσει από τη μικρή στη μεγάλη οθόνη και παρά τις κάποιες αρχικές επιτυχίες προσγειώθηκε στην πραγματικότητα χωρίς καθόλου... χάρη.

Η τελευταία της ταινία με θέμα μία σαραντάρα που αναζητάει δότη σπέρματος για να γίνει -επιτέλους- μάνα, συγκέντρωσε μόλις 8 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο διήμερο προβολής της στις ΗΠΑ, όταν η δεύτερη με τις περισσότερες πωλήσεις το ίδιο Σαββατοκύριακο, η παρωδία με βρικόλακες «Vampires Suck», μια ταινία χαμηλού προϋπολογισμού και με άγνωστους ηθοποιούς, συγκέντρωσε 12 εκατ. δολάρια. Και δεν είναι η μόνη αποτυχία της. Τρεις από τις τέσσερις πρόσφατες ταινίες της υπήρξαν οικονομικές αποτυχίες: η κομεντί «Management» που βγήκε τον Μάιο του 2009, μάζεψε μόλις 2 εκατομμύρια δολάρια, η επίσης κομεντί «Η αγάπη θέλει τον χρόνο της» μάζεψε 36 εκατομμύρια δολάρια και το «Επικηρύσσοντας την πρώην» κατάφερε να συγκεντρώσει 136 εκατ. δολάρια, ποσό που δεν θεωρείται όμως ικανοποιητικό, όταν πλέον ακόμα και οι πιο φθηνές παραγωγές (συνήθως οι ρομαντικές κομεντί που δεν έχουν σπέσιαλ εφέ) στοιχίζουν, το λιγότερο, 60 εκατ. δολάρια. Εξάλλου, αν έβγαινε και βαθμός από τις κριτικές που πήρε η συγκεκριμένη ταινία, τότε η Ανιστον θα έμενε στην... ίδια τάξη της υποκριτικής.

Οι αποτυχίες αυτές έρχονται σε αντίθεση με τις παχυλές αμοιβές που κατορθώνει να εξασφαλίζει η Ανιστον, η οποία είναι η τρίτη στη λίστα των πιο ακριβοπληρωμένων γυναικών του Χόλιγουντ, μετά τη Σάντρα Μπούλοκ και την Αντζελίνα Τζολί, με ετήσια κέρδη που υπολογίζονται στα 27 εκατ. δολάρια. Για τους κριτικούς που έχουν αρχίσει να αναρωτιούνται γιατί θεωρείται σταρ, η αποτυχία των τελευταίων της ταινιών οφείλεται στο γεγονός ότι παίζει πάντα τον ίδιο ρόλο, τη σαραντάρα δηλαδή, που ψάχνει την παντοτινή αγάπη, κάτι που παλιότερα έκανε η Μεγκ Ράιαν, η οποία αποτελεί σχεδόν ηθοποιό... προς εξαφάνιση.

Επίσης, πολλοί κριτικοί αποδίδουν την πρότερη επιτυχία της στο γεγονός ότι υπήρξε η πιο διάσημη περιφρονημένη (για τα μάτια της Αντζελίνα Τζολί) σύζυγος των ΗΠΑ, μέχρι που η Σάντρα Μπούλοκ της... έκλεψε τον ρόλο. Επίσης, μετά το διαζύγιό της, έμεινε στην επικαιρότητα, καθώς υποτίθεται πως τα «έφτιαχνε» με τον εκάστοτε συμπρωταγωνιστή της, βλέπε Βινς Βον, Τζέραρντ Μπάτλερ. Πάντως, ετοιμάζεται να επιστρέψει στη μικρή οθόνη καθώς θα εμφανιστεί στα πρώτα επεισόδια του νέου κύκλου της σειράς «Cougar Town», στην οποία πρωταγωνιστεί η κολλητή της Κόρτνεϊ Κοξ.

Τα «Φιλαράκια»...

Κόρτνεϊ Κοξ: Ηταν η μόνη που είχε ισχυρή παρουσία στη μεγάλη οθόνη όταν ξεκίνησαν τα «Φιλαράκια», πρωταγωνιστώντας στις ταινίες Scream. Μετά το τέλος της σειράς, δεν δοκίμασε καν την τύχη της στη μεγάλη οθόνη, έμεινε στην τηλεόραση και τώρα κάνει επιτυχία με το «Cougar Town».

Λίζα Κούντροου: Στη σειρά Comeback υποδύθηκε τον... εαυτό της, δηλαδή την ηθοποιό που κάνει μια μεγάλη επιτυχία κι αναζητάει ρόλο για να επιστρέψει στις επιτυχίες. Αν και δέχτηκε θερμές κριτικές, η σειρά παίχτηκε μόνο μία σεζόν, ενώ οι απόπειρές της στη μεγάλη οθόνη ήταν εντελώς αποτυχημένες. Η πιο πρόσφατη ταινία της με τίτλο «Paper Man» είχε εισπράξεις 13 χιλιάδων δολαρίων και φυσικά κατέβηκε νύχτα...

Ματ ΛεΜπλανκ: Δεν έχει παίξει πουθενά από το 2006, οπότε κι ακυρώθηκε η σειρά Τζόε στην οποία πρωταγωνιστούσε. Το πέρασμά του από τον κινηματογράφο υπήρξε το ίδιο καταστροφικό, ειδικά αν θυμηθεί κανείς την παρουσία του στην ταινία «Εντ» στην οποία παίζει μπέιζμπολ παρέα με έναν πίθηκο. Ταινία που έχει ξεχάσει ακόμα και το ζώο... Πάντως, ο ίδιος δεν ανησυχεί, αφού είναι επαγγελματίας ξυλουργός κι, όπως έχει δηλώσει, μπορεί πάντα να επιστρέψει στο πριόνι του...

Μάθιου Πέρι: Είχε δοκιμάσει -με μικρή επιτυχία- την τύχη στη μικρή οθόνη και πριν από τα «Φιλαράκια» και μετά με επίσης μικρή επιτυχία δοκίμασε να γίνει σταρ του κινηματογράφου. Εχει εμφανισθεί σε επτά πρωταγωνιστικούς ρόλους και ο μέσος όρος κερδών των ταινιών του είναι 28,7 εκατ. δολάρια.

Ντέιβιντ Σουίμερ: Ισως πιο προσγειωμένος από τους υπόλοιπους, αφοσιώθηκε στο θέατρο, ενώ όσες απόπειρες έκανε στον κινηματογράφο απέτυχαν. Η τελευταία του ταινία κυκλοφόρησε κατευθείαν σε DVD.

Και... οι άλλοι

Ντέιβιντ Καρούζο: Εγινε διάσημος με τη σειρά NYPD Blue, την οποία εγκατάλειψε στο απόγειο της δόξας του για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία «Το Φιλί του Θανάτου» με τον Νίκολας Κέιτζ, ταινία που τελικά έδωσε το φιλί του θανάτου στην κινηματογραφική του καριέρα. Δεν κατόρθωσε να παίξει σε κάποια επιτυχία και τελικά επέστρεψε στη μικρή οθόνη, πάλι σε αστυνομική σειρά, τη CSI: Μαϊάμι.

Τζέισον Πρίσλεϊ: Αν και έκλεψε τις καρδιές χιλιάδων κοριτσιών ως Μπράντον στα «Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς», δεν κατάφερε να κάνει το ίδιο με κάποιον ρόλο στη μεγάλη οθόνη. Τελευταίως έχει στρέψει την προσοχή του στα ράλι αυτοκινήτων....

Καλίστα Φλόκχαρτ: Εκανε μεγάλη επιτυχία ως δικηγόρος «Αλι ΜακΜπιλ», γνώρισε το Χάρισον Φορντ, τον οποίο και παντρεύτηκε τελικά, όμως στον κινηματογράφο δεν τα κατάφερε. Αυτήν την εποχή μάλλον είναι απλώς μια νοικοκυρά σε απόγνωση...

Κριστίνα Απλγκέιτ: Για δέκα χρόνια ήταν η χαζή μπίμπο Κέλι Μπάντι στη σειρά «Παντρεμένοι με Παιδιά». Αν κι έκτοτε εμφανίσθηκε σε καμιά 20αριά ταινίες, καμία δεν έγινε επιτυχία (μέσος όρος πωλήσεων 24 εκατ. δολάρια) και τελικά επέστρεψε στην τηλεόραση στη σειρά «Ποια Σαμάνθα;»

Τζουλιάνα Μάργκουλις: Αν και κάθε χρονιά ήταν υποψήφια για ΕΜΜΥ για τη σειρά «Στην Εντατική», το πέρασμά της στη μεγάλη οθόνη δεν ήταν το ίδιο επιτυχές με αυτό του έτερου «γιατρού» στη σειρά, Τζορτζ Κλούνεϊ.

Αλίσια Μιλάνο: Γνώρισε τη δόξα από νεαρή ηλικία, παίζοντας στη σειρά «Ποιος είναι το Αφεντικό», στον κινηματογράφο όμως δεν κατάφερε να κάνει κάποια επιτυχία: μέσος όρος εισιτηρίων, 8,3 εκατ. δολάρια. Αλλωστε, οι περισσότερες ταινίες κυκλοφόρησαν κατευθείαν σε DVD.

ΕΘΝΟΣ